Training objectives
- Zrozumienie metodyki Design Thinking.
- Rozwinięcie umiejętności empatycznego podejścia do użytkowników produktów.
- Uzyskanie umiejętności wykorzystania narzędzi stymulowania kreatywnego myślenia i generowania innowacyjnych pomysłów.
- Przygotowanie do prowadzenia projektów zorientowanych na użytkownika, które są bardziej atrakcyjne dla rynku i Klientów.
- Rozwinięcie umiejętności w zakresie generowania szerokiego zakresu pomysłów na rozwiązania produktowe.
- Nauka tworzenia szybkich prototypów produktów i usług i ich testowania.
- Umiejętność realizacji kolejnych iteracji i optymalizacji produktu / usługi.
Training symbol
Dates and location
Downloads
Practical part estimated contribution: 80%
Duration time: 2 dni po 7 godz.
Scope and exercises
Dzień 1: Design Thinking i zrozumienie użytkownika.
Sesja 1: Wprowadzenie do Design Thinking
· Historia i pochodzenie metody Design Thinking.
· Kluczowe założenia i etapy procesu.
· Przykłady zastosowania Design Thinking w różnych branżach.
Sesja 2: Empatia i zrozumienie użytkownika
· Znaczenie empatii w procesie projektowania.
· Techniki zbierania danych od użytkowników (wywiady, obserwacje, ankiety).
· Tworzenie person (szczegółowych profili użytkowników).
Sesja 3: Definiowanie problemu
· Analiza i synteza zebranych danych.
· Definiowanie głównych wyzwań i problemów użytkowników.
· Tworzenie „problem statements” (opisów problemów).
Sesja 4: Generowanie pomysłów (Ideacja)
· Techniki generowania pomysłów (burza mózgów, SCAMPER, „mind mapping”).
· Zasady efektywnej ideacji.
Dzień 2: Prototypowanie i testowanie.
Sesja 1: Prototypowanie
· Znaczenie prototypów w procesie projektowania.
· Rodzaje prototypów (papierowe, cyfrowe, fizyczne).
· Techniki tworzenia szybkich prototypów.
Sesja 2: Testowanie i iteracja
· Techniki testowania prototypów z użytkownikami.
· Zbieranie i analiza informacji zwrotnej.
· Iteracja – wprowadzanie zmian na podstawie informacji zwrotnej.
Sesja 3: Wdrażanie rozwiązań
· Przekształcanie prototypów w gotowe rozwiązania.
· Planowanie wdrożenia i skalowanie rozwiązań.
· Zarządzanie zmianą i komunikacja z interesariuszami.
Sesja 4: Podsumowanie i wnioski
· Kluczowe lekcje z procesu Design Thinking.
· Jak stosować Design Thinking w codziennej pracy.
· Plany na przyszłość i dalszy rozwój umiejętności. Ćwiczenia:
Benefits for participant
Uczestnik uczy się:
Technik zbierania danych:
· przeprowadzania wywiadów i obserwacji, aby lepiej zrozumieć użytkowników,
· analizowania zebranych danych w celu identyfikacji potrzeb klientów.
Generowana i selekcji pomysłów:
· stosowania techniki kreatywnego myślenia, takie jak burza mózgów czy SCAMPER,
· oceniania pomysłów pod kątem ich innowacyjności i potencjalnej wartości dla użytkownika.
Tworzenia i testowania prototypów:
· jak szybko tworzyć prototypy fizyczne i cyfrowe.
· jak organizować sesje testowe i analizować wyniki testów.
Iteracja i rozwój produktu:
· wykorzystywania informacji zwrotnych do modyfikacji i ulepszenia produktów,
· planowania i zarządzania cyklem życia produktu.
Uczestnik dowiaduje się:
Podstawy Design Thinking:
· jakie są elementy filozofii i etapy procesu Design Thinking,
· jak metody te są aplikowane w różnych branżach i projektach.
Rola empatii w projektowaniu:
· jakie jest znaczenie empatii w procesie rozwoju produktu,
· jak skutecznie stosować narzędzia empatyzacji w praktyce – na przykładach.
Znaczenie feedbacku użytkownika:
· jak feedback od klientów wpływa na iteracje i poprawę produktów,
· jakie metody testowania są najbardziej efektywne w różnych fazach projektowania.
Wpływ prototypowania na proces projektowy:
· jakie są techniki i narzędzia prototypowania,
· jakie są korzyści płynące z testowania różnych wersji produktu.
Methodology
Prezentacje, warsztaty grupowe, dyskusje, sesje kreatywne, prace ręczne z materiałami, głosowania grupowe, szkicowanie, symulacje sytuacji użytkowników, odgrywanie ról, rysowanie map myśli, szkicowanie i rysowanie.
Recipients
· Projektanci produktów.
· Projektanci usług.
· Pracownicy działów innowacji.
· Przedsiębiorcy i osoby zarządzające / realizujące „start-upy”.
· Menedżerowie produktu.
· Zespoły marketingowe.
· Osoby z działów badań użytkownika (UX Research).
Additional information
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu,
- materiały w formie papierowej, segregator, notatnik, długopis,
- bezpłatny dostęp do elektronicznych materiałów szkoleniowych w systemie Biblioteka TQMsoft,
- certyfikat uczestnictwa w szkoleniu,
- możliwość bezpłatnych 3-miesięcznych konsultacji po szkoleniu, które realizowane są poprzez Panel Konsultacyjny,
- obiady, przerwy kawowe oraz słodki poczęstunek