Z każdym nowym projektem zastanawiamy się, co takiego zaproponować Uczestnikom szkoleń i warsztatów jako dodatkową wartość dodaną, zwiększającą efektywność uczenia się oraz skutkującą jeszcze lepszą i pełniejszą formą komunikacji z trenerem i z pozostałymi członkami zespołu.
W ramach projektów Akademii Lidera i Akademii Menedżera oraz Doskonalenia procesów administracyjnych i biznesowych (program rozwoju personelu Learning & Development) tworzymy tzw. ścieżkę uczenia - Learning Journey oraz sprawiamy przez to, że Uczestnicy programu szkoleniowego w aktywny sposób angażują się w przećwiczenie w praktyce poznanych metod i narzędzi.
Learning Journey jest tworzony w celu śledzenia postępów i osiągnięć uczniów w procesie nauki. Jest to również narzędzie, które pozwala na monitorowanie efektywności metod i strategii ucznia oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb Uczestników szkolenia. Tworzenie ścieżki edukacyjnej - pomaga naszym trenerom w lepszym planowaniu i organizowaniu warsztatów oraz umożliwia Uczestnikom śledzenie swoich postępów i ocenianie sukcesów.
Co ciekawe, to podejście bardzo dobrze sprawdza się zarówno wśród kadry specjalistów, inżynierów jak i menedżerów średniego i wyższego szczebla.
Poprzez podejście do procesu poznawania wiedzy dzięki grywalizacji i krótkim formom zadaniowym (tzw. microlearning) jesteśmy w stanie bardziej wpłynąć na proces uczenia i spowodować, aby był on zarówno ciekawy, angażujący jak i bardziej skuteczny od standardowych form nauczania.
Jak to wygląda w praktyce ?
Uczestnicy mają dostęp do panelu szkolenia dostępnego z dowolnego urządzenia elektronicznego: komputera, tabletu, smartfona. Wybierają swoje szkolenie i dzięki temu wiedzą, na jakim etapie są z każdym zadaniem czy działaniem. Dowiadują się o celu szkolenia ile ma poziomów, ile punktów do zdobycia oraz jaki jest cel każdego prowadzonego zadania.
Mission completed !
Uczestnicy mają misje, czyli zadania do wykonania, za które zbierają punkty. Te misje to zaaranżowane, praktyczne, krótkie zadania do wykonania samodzielnie lub w grupie. Mogą nimi być quizy, testy, spotkanie grupy w ramach trybu zadaniowego, itp. Dzięki nim Uczestnicy mają stały kontakt z trenerem TQMsoft w celu omówienia zadań w ramach krótkich konsultacji projektowych. Dodatkowo menedżer projektu i HR mają informację o zaangażowaniu Uczestników i postępach prac.
Przykładowe pierwsze misje mogą mieć postać np.:
- badania wstępnego,
- quizu,
- testu wiedzy,
- zadania praktycznego do wykonania samodzielnie w ramach trybu zadaniowego,
- pytania otwartego,
- konsultacji indywidualnej z trenerem,
- ankiety, oceny trenera,
- zaproponowanego pomysłu do omówienia,
- nowego wydarzenia itp.
Jednym słowem wszystkiego, co w danym etapie programu jest pomocne w zrozumieniu treści i przełożeniu jej na praktyczne zastosowanie oraz zwiększeniu zaangażowania Uczestników w proces poznawczy.
Rysunek – Przykładowe zadania do wykonania w ramach projektu szkoleniowego - Akademia Menedżera
Tryb zadaniowy zaprojektowany jest po to, aby wykorzystać metody microlearning do jeszcze efektywniejszego wykorzystania czasu pomiędzy spotkaniami z trenerem. Dzięki niemu Uczestnik przypomina sobie:
- co było tematem spotkania,
- jakie ma zadania do wykonania,
- ile masz na to czasu,
- a może jeszcze kogoś musi zaangażować.
Ludzkie mózgi rozwijają się w rywalizacji, szczególnie jeśli osiągają sukcesy i dostają nagrody za udział w angażujących zadaniach i szybkie przebrnięcie przez kamienie milowe. Z pewnością pojawią się liderzy, którzy będą chcieli pochwalić się swoimi osiągnieciami i którzy będą motywować pozostałych do działania. Dla tych osób często powstaje kolejna ścieżka w ramach Akademii Trenera wewnętrznego – Learning Journey dla trenerów. Możliwości są bardzo szerokie. Najważniejsze jest wykonać pierwszą misję – czyli zrobić pierwszy krok do efektywnego uczenia i rozwoju pracowników.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ofertą.