Z każdym nowym projektem zastanawiamy się, co takiego zaproponować Uczestnikom szkoleń i warsztatów jako dodatkową wartość dodaną, zwiększającą efektywność uczenia się oraz skutkującą jeszcze lepszą i pełniejszą formą komunikacji z trenerem i z pozostałymi członkami zespołu.
W ramach projektów Akademii Lidera i Akademii Menedżera oraz Doskonalenia procesów administracyjnych i biznesowych (program rozwoju personelu Learning & Development) tworzymy tzw. ścieżkę uczenia - Learning Journey oraz sprawiamy przez to, że Uczestnicy programu szkoleniowego w aktywny sposób angażują się w przećwiczenie w praktyce poznanych metod i narzędzi.
Learning Journey jest tworzony w celu śledzenia postępów i osiągnięć uczniów w procesie nauki. Jest to również narzędzie, które pozwala na monitorowanie efektywności metod i strategii ucznia oraz dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb Uczestników szkolenia. Tworzenie ścieżki edukacyjnej - pomaga naszym trenerom w lepszym planowaniu i organizowaniu warsztatów oraz umożliwia Uczestnikom śledzenie swoich postępów i ocenianie sukcesów.
Co ciekawe, to podejście bardzo dobrze sprawdza się zarówno wśród kadry specjalistów, inżynierów jak i menedżerów średniego i wyższego szczebla.
Poprzez podejście do procesu poznawania wiedzy dzięki grywalizacji i krótkim formom zadaniowym (tzw. microlearning) jesteśmy w stanie bardziej wpłynąć na proces uczenia i spowodować, aby był on zarówno ciekawy, angażujący jak i bardziej skuteczny od standardowych form nauczania.
Jak to wygląda w praktyce?
Uczestnicy mają dostęp do panelu szkolenia dostępnego z dowolnego urządzenia elektronicznego: komputera, tabletu, smartfona. Wybierają swoje szkolenie i dzięki temu wiedzą, na jakim etapie są z każdym zadaniem czy działaniem. Dowiadują się o celu szkolenia ile ma poziomów, ile punktów do zdobycia oraz jaki jest cel każdego prowadzonego zadania.
Mission completed!
Uczestnicy mają misje, czyli zadania do wykonania, za które zbierają punkty. Te misje to zaaranżowane, praktyczne, krótkie zadania do wykonania samodzielnie lub w grupie. Mogą nimi być quizy, testy, spotkanie grupy w ramach trybu zadaniowego, itp. Dzięki nim Uczestnicy mają stały kontakt z trenerem TQMsoft w celu omówienia zadań w ramach krótkich konsultacji projektowych. Dodatkowo menedżer projektu i HR mają informację o zaangażowaniu Uczestników i postępach prac.
Przykładowe pierwsze misje mogą mieć postać np.:
- badania wstępnego,
- quizu,
- testu wiedzy,
- zadania praktycznego do wykonania samodzielnie w ramach trybu zadaniowego,
- pytania otwartego,
- konsultacji indywidualnej z trenerem,
- ankiety, oceny trenera,
- zaproponowanego pomysłu do omówienia,
- nowego wydarzenia itp.
Jednym słowem wszystkiego, co w danym etapie programu jest pomocne w zrozumieniu treści i przełożeniu jej na praktyczne zastosowanie oraz zwiększeniu zaangażowania Uczestników w proces poznawczy.
Rysunek – Przykładowe zadania do wykonania w ramach projektu szkoleniowego - Akademia Menedżera
Tryb zadaniowy zaprojektowany jest po to, aby wykorzystać metody microlearning do jeszcze efektywniejszego wykorzystania czasu pomiędzy spotkaniami z trenerem. Dzięki niemu Uczestnik przypomina sobie:
- co było tematem spotkania,
- jakie ma zadania do wykonania,
- ile masz na to czasu,
- a może jeszcze kogoś musi zaangażować.
Ludzkie mózgi rozwijają się w rywalizacji, szczególnie jeśli osiągają sukcesy i dostają nagrody za udział w angażujących zadaniach i szybkie przebrnięcie przez kamienie milowe. Z pewnością pojawią się liderzy, którzy będą chcieli pochwalić się swoimi osiągnieciami i którzy będą motywować pozostałych do działania. Dla tych osób często powstaje kolejna ścieżka w ramach Akademii Trenera wewnętrznego – Learning Journey dla trenerów. Możliwości są bardzo szerokie. Najważniejsze jest wykonać pierwszą misję – czyli zrobić pierwszy krok do efektywnego uczenia i rozwoju pracowników.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ofertą.